obrazky
-
  1. Nasledujúci program pracuje s premennými. Povedzte bez použitia počítača, čo program vypíše:

     km = 8
     c = 30
     s = km * c + 50
     print('Za jazdu dĺžky', km, 'km s našim taxi zaplatíš', s, 'Eur')
    

Na počítači za použití Pythonu zkontroluj, zda byla tvá domněnka správná.

  1. Vytvorte program zmena.py, ktorý bude vedieť zmeniť eurá na koruny. Použite premenné suma a kurz, do ktorých priradíte počiatočné hodnoty - koľko eur chcete vymeniť a aktuálny kurz. Do premennej dostanes priradte hodnotu výrazu, ktorým vypočítate, koľko korun dostanete za svoju sumu. Program vypíše výsledok napríklad v tvare:

             Za ... eur dostaneš ... korun pri kurze ... korun za euro.
    
  2. Bez použitia počítača určite a na papier nakreslite, ako približne budú rozmiestnené nasledujúce obdĺžniky. Aká je výška a šírka každého z nich?

     import tkinter
     canvas = tkinter.Canvas()
     canvas.pack()
     canvas.create_rectangle(50, 70, 220, 150)
     canvas.create_rectangle(60, 80, 130, 140)
     canvas.create_rectangle(160, 90, 230, 160)
    

Na počítači za použitia Pythonu skontrolujte, či bol váš nákres správny.

  1. Vytvorte program obdlznik.py a nakreslite obdĺžnik, ktorý má jeden vrchol na súradniciach [200, 100], a jeho šírka je 60 a výška 140.

  2. Vytvorte nový program vedla_seba.py, ktorý vedľa seba nakreslí dva štvorce so stranami dĺžky 80 (pozíciu štvorcov zvoľte podľa uváženia).

  3. Vytvorte program sustredne.py, ktorý nakreslí dva veľké štvorce - jeden so stranou 100 a druhý 150. Štvorce budú mať spoločný stred.

  4. Vytvorte program pyramida.py, ktorý z troch obdĺžnikov s rozmermi 150x50, 100x50 a 50x50 nakreslí pyramidu.

pyramida

  1. Vytvor program ornament.py, ktorý z piatich štvorcov nakreslí nasledujúci ornament. Rozmery štvorcov zvoľte podľa svojho uváženia (všetky menšie štvorce budú rovnakej veľkosti):

ornament

  1. Doteraz sme kreslili nevyfarbené obdĺžniky. VYtvorte program vyfarbene.py a pomocou nasledujúceho kódu nakreslite vyfarbený obdĺžnik:

             import tkinter
             canvas = tkinter.Canvas()
             canvas.pack()
             canvas.create_rectangle(30, 30, 130, 130, fill='red')
    
  2. Pridajte do programu vyfarbene.py ďalšie 3 príkazy na kreslenie obdĺžnikov, aby ste dostali nasledujúci obrázok:

styri stvorce

Ako získame ďalšie farby?

  1. Vytvorte novýprogram holandsko.py, ktorý nakreslí holandskú vlajku.

holandsko

  1. Vytvorte nový program vlajka.py a nakreslite takovýto obrázok:

vlajka

Vlajke kterého štátu sa obrázok podobá?

-
Copyright © 2008-2024 Miroslava Valíková