obrazky
-
  1. Vytvorte program najvetsi_obdlznik.py, ktorý nakreslí čo najväčší obdĺžnik tak, aby ste videli jeho strany (súradnice zvoľte metódou pokus-omyl). Vieme nastaviť veľkosť plátna? Ak áno, zistite ako.

  2. Vytvorte nový program ramcek.py, v ktorom zo štyroch úzkych obdĺžnikov nakreslíte takýto rámček:

ramcek

  1. Nasledujúci obrázok vznikol zo štyroch štvorcov. Súradnice ľavého horného rohu prvého z nich sú [50, 50]. Napíšte program cez_seba.py, ktorý obrázok nakreslí – zvoľte si ľubovoľné 4 farby (aké farby podporuje python, môžeme ich zadávať aj inak ako slovne?):

cez seba

  1. Vytvorte nový program 5_miesto_3.py, v kteorom upravte nasledujúci kód tak, aby nakreslil rovnaký obrázok, ale aby program obsahoval len 3 príkazy pre kreslenie obdĺžnikov: canvas.create_rectangle(90, 90, 150, 150, fill=‘yellow’) canvas.create_rectangle(150, 90, 210, 150, fill=‘red’) canvas.create_rectangle(90, 150, 150, 210, fill=‘green’) canvas.create_rectangle(30, 90, 90, 150, fill=‘red’) canvas.create_rectangle(90, 30, 150, 90, fill=‘green’)

  2. Vytvorte nový program pozicia_premennej.py a opíšte doňho nasledujúci kód. V premenných x, y sú uložené súradnice ľavého horného rohu štvorca. Dokončite kód programu tak, aby ste pomocou uvedených premenných nakreslili štvorce so stranou o dĺžke 100:

     import tkinter
     canvas = tkinter.Canvas()
     canvas.pack()
     x = 100
     y = 70
     canvas.create_rectangle(x, y, x + , , fill='yellow')
    
  3. Vytvorte nový program obdlznik_premenne.py, ktorý použije štyri premenné x, y, sirka, vyska a pomocou nich nakreslí obdĺžnik s ľavým horným rohom na pozícii x, y, danou šírkou a výškou. Farvu si zvolte podľa seba. Například keď bude v programe:

     x = 100
     y = 70
     sirka = 200
     vyska = 50
    

nakreslí sa obdĺžnik ako na obrázku:

obdlznik_premenne

  1. Vytvorte program lavy_roh.py, ktoerý nakreslí nasledujúce štvorce:

lavy_roh

Tieto štvorce majú spoločný ľavý horný roh, ktorého súradnice sú x, y. Štvorce sa postupne zmenšujú tak, že červený má dĺžku strany 100, modrý 70 a tmavomodrý 40.

  1. Vytvorte program vedla_seba.py, ktorý nakreslí tri dotýkajúce sa obdĺžniky:

vedla_seba

Súradnice ľavého horného rohu prvého obdĺžnika sú uložené v premenných x, y. Všetky tri obdĺžniky majú rovnakú šírku aj výšku a tieto údaje sú uložené v premenných a, b.

Bude program fungovať správne aj v prípade, že hodnotu premennej a zväčšíte o 20 a hodnotu premennej y zväčšíte o 10? Ak nie, opravte program.

  1. Poď,me kresliť štvorec, ktorého stred bude mať súradnice [x, y] a strany dĺžku 100. Súradnice x, y sú uložené v premenných x, y. Aby sme mohli takýto štvorec vykresliť, potrebujeme dopočítať súradnice ľavého horného a pravého dolného rohu:

stred_stvorca

Do nového programu stred_stvorca.py napíš kód, ktorý nakreslí zelený štvorec so stredem [x, y] a stranou o dĺžke 100.

  1. Vytvorte program tri_sustredne.py, ktorý nakreslí tri štvorce – všetky majú spoločný stred v bode [x, y] a postupne se zmenšujú (červený má dĺžku stran 100, modrý 60 a biely 20). Predpokladajte, že súradnice x, y sú uložené v premenných x,y.

sustredne

Bude program fungovať správne i v prípade, že hodnotu premennej x zväčšíte o 17 a hodnotu premennej y zväčšíte o 29? Ak nie, opravte program.

-
Copyright © 2008-2024 Miroslava Valíková