Vytvorte nový program vypis.py, v ktorom bude napísaný len nasledujúci kód:
def vypis_text():
print('************')
print('** Python **')
print('************')
Program spustite – aby sme zistili, či je všetko v poriadku
Pridajte príkaz pre volanie podprogramu (Ako to urobím?)
Program opäť spustite
Čo sa stane, ak zavolám podprogram skôr, ako je v kóde definovaný?
podprogram noha nakreslí takúto nohu (dole sú dve podčiarkovníky vľavo i vpravo):
|
__|__
podprogram obdlznik nakreslí takýto obdĺžnik:
#####
# #
#####
podprogram trojuholnik nakreslí takýto trojuholník:
*
***
*****
Na koniec programu vložte volanie podprogramov, aby ste každý z nich otestovali. Potom skúste pomocou vytvorených podprogramov zobraziť nasledujúce obrázky:
Zadajte do príkazového riadku tieto príkazy. Ako fungujú?
import random
random.randint(1, 6)
Skopírujte program kocka.py a doplňte kód programu tak, aby simuloval desať hodov za sebou. Použite pri tom cyklus.
import random
def hod_kockou():
n = random.randint(1, 6)
print('Na kocke padla', n)
hod_kockou()
Upravte predchádzajúci program tak, aby počítač simuloval jeden hod na dvadsaťstennej kocke.
Máme exotickú hraciu kocku, ktorá má na stenách čísla 1, 4, 9, 16, 25, 36. Upravte predchádzajúci program tak, aby simuloval hod takouto kockou.
Vytvorte program pin.py, ktorý vygeneruje náhodný PIN pre tvoj mobil. Do štyroch premenných a, b, c, d priraďte náhodné čísla od 0 po 9 a potom ich jediným príkazom print vypíšte. Výpis môže vyzerať napríklad takto:
Tvoj nový PIN je 1 3 7 3
Vytvorte funkciu, ktorá má na vstupe počet bodiek, ktoré padli na kocke a ako výstup je vykreslená príslušná strana kocky. Bodky na kocke vykreslite pomocou príkazu create_oval(x1,y1,x2,y2).