Napíšte program predpoved.py a v ňom podprogram predpoved, ktorý vypíše správu s predpoveďou počasia na dnešný deň. Správa môže vyzerať napríklad takto:
Dnes bude 15 stupňov.
Ako číselný údaj zvolí program náhodné číslo od -15 do 35.
Keď chcete do grafickej plochy písať text, musíte použiť nový príkaz. Vytvorte program text_grafika.py a zapíšte doňho nasledujúci kód:
import tkinter
canvas = tkinter.Canvas()
canvas.pack()
canvas.create_text(150, 50, text='posielam pozdrav z grafickej plochy')
Skúste zistiť, čo určujú súradnice x, y pri vypisovaní textu.
Príklady for cyklu:
for i in range(5):
print(i)
fruits = ["apple", "banana", "cherry"]
for x in fruits:
print(x)
for x in "banana":
print(x)
adj = ["red", "big", "tasty"]
fruits = ["apple", "banana", "cherry"]
for x in adj:
for y in fruits:
print(x, y)
Tieto programy spustite a určite, čo program vykonal.
Vytvorte for cyklus, ktorý vypíše čísla 2, 5, 8, 11, 14. 17, 20, 23, 26, 29.
Vytvorte nový program opakovany_stvorec.py a v ňom podprogram cerveny_stvorec(). Ten nakreslí na grafickú plochu na náhodné súradnice červený štvorec so stranou s dĺžkou 10. Použite for cyklus na to, aby ste nakreslili 2000 červených štvorcov. Výsledok môže vyzerať napríklad ako na nasledujúcom obrázku: