Bez toho, aby ste nasledujúce príkazy spúšťali na počítači, určte, aká veta sa objaví na grafickej ploche:
canvas.create_text(random.randint(180, 260), 40, text='deň')
canvas.create_text(random.randint(80, 110), 50, text='je')
canvas.create_text(random.randint(120, 170), 70, text='pekný')
canvas.create_text(random.randint(30, 70), 60, text='dnes')
Na počítači za použitia Pythonu skontrolujte, či bolo vaše riešenie správne.
Príkaz create_text vie vypísať aj hodnoty výrazov. Čo vypíše nasledujúci príkaz:
canvas.create_text(x, y, text=123+468)
Vytvorte program druhe_mocniny.py, ktoerý pomocou for cyklu vypíše čísla a ich druhé mocniny:
0 na druhu je 0
1 na druhu je 1
2 na druhu je 4
3 na druhu je 9
4 na druhu je 16
5 na druhu je 25
6 na druhu je 36
Máme kartičky s číslami od 0 do 9, ktoré chceme náhodne rozložiť po ploche. Vytvorte program desat_karticiek.py, ktorý pomocou cyklu postupne nakreslí desať takých kartičiek na náhodných pozíciach:
Čo treba spraviť, aby bol text v kartičkách veľký ako na obrázku?
Vylepšite predchádzajúci program tak, aby boli medzi tehličkami medzery s veľkosťou 5.
Hrajme počítačovú hru, ktorá má 10 úrovní. Po úspešnom prechode i-tou úrovňou získame i bodov. Po prechode prvej úrovne teda získame 1 bod. Po prechode druhou úrovňou sa nám ku skóre připočítajú 2 body, takže celkom už máme 3 body atd. Vytvorte nový program skore_hry.py, ktorý pomocou príkazu print a cyklu vypíše, ako sa zvyšuje skóre po prechode každou úrovňou. Začiatok výpisu je naznačený nižšie:
Po leveli 1 bude tvoje skóre 1 bodov.
Po leveli 2 bude tvoje skóre 3 bodov.
Po leveli 3 bude tvoje skóre 6 bodov.
Po leveli 4 bude tvoje skóre 10 bodov.
Po leveli 5 bude tvoje skóre 15 bodov.
...
Aké bude skóre po prechode desiatou úrovňou?
Existuje povesť o kráľovi, ktorý sľúbil mudrcovi za odmenu toľko zrniek pšenice, koľko ich bude na vštkých políčkach šachovnice. Kráľ mudrcovi povolil, aby na prvé políčko umiestnil 10 zrniek, na druhé 20 zrniek atď. Zistite, koľko bol celkový počet zrniek na šachovnici, ak počet políčok je 64.
Iná verzia hovorí, že mudrc umiestnil na prvé políčko 1 zrnko, na každé ďalšie políčko dvakrát viac zrniek ako na predchádzajúce políčko (tj. 2, 4, 8, 16, …). Upravte predchádzajúci program tak, aby ste zistili celkový počet zrniek v tejto verzii povesti.
Vytvorte program veza.py, ktorý pomocou cyklu nakreslí nasledujúcu vežu:
Spodný obdĺžnik má šírku 210 a výšku 10. Každý Ďalší obdĺžnik leží na predchádzajúcom a je užší o 40 a vyšší o 10.