- Pomocou štvorcov je možné nakresliť vežu z kociek. Vytvorte nový program veza.py a napíšte program, ktorý vykreslí 3 štvorce s nasledujúcimi súradnicami:
Ako by sme mohli zmeniť predchádzajúcu kresbu na snehuliaka?
- Vytvorte program, ktorý vykreslí značku Prejazd zakázaný, ako na obrázku:
- Mimozemšťania nám poslali nasledujúcu správu:
Skúste im odpovedať podovnou správou. Napíšte program ufo_sprava.py, ktorý takúto správu náhodne vygeneruje podľa nasledujúcich pravidiel:
- každá správa sa skladá z 256 malých elíps.
- elipsy sú rozmiestnené v mriežke, ktorá má 18 stĺpcov a 12 riadkov. Každé políčko mriežky má 20x20 pixelov.
- Vytvorte program mince.py a v ňom podprogram mince. Podprogram bude generovať náhodnú pozíciu a hodnoty mince od 1 do 5. Výsledný obrázok by mal vyzerať podobne:
Podprogram mince zavolajte pomocou cyklu 10-krát.
- Upravte predchádzajúci program tak, aby sa generovali iba mince s hodnotami 1, 2, 5, 10, 20, 50.
Pri generovaní hodnôt mincí použite príkaz:
random.choice([1, 2, 5, 10, 20, 50])
- Zápis random.choice môžeme použiť aj pri výbere farby. Upravte predchádzajúci program tak, aby sa do premennej farba priradila farba pomocou príkazu random.choice([‘silver’, ‘gold’,
‘white’]) a túto premennú použite pri vykreslení oválu fill=farba.
-
Vyskúšajte, ako funguje random.choice – každý z príkazov zavolajte niekoľkokrát pomocou cyklu:
- print(random.choice([‘Ahoj’, ‘Nazdar’, ‘Servus’, ‘Čau’]))
- print(random.choice(‘POKAZENÝ’))
- print(random.choice([1 / 2, 1 / 3, 1 / 4, 1 / 5]))
-
Vytvorte nový program qr_kod.py, ktorý vygeneruje náhodný QR kódu podobný QR kódu na obrázku:
Obrázok sa skladá z čiernych štvorčekov s rozmermi 10x10 pixelov v mriežke s rozmerom 21x21.