obrazky
-

Opakovanie

  1. Hráme počítačovú hru, ktorá má 10 úrovní. Po úspešnom ukončení i-tej úrovne, získame i bodov. Po prechode prvej úrovne získame 1 bod. Po prechode druhej úrovne získame 2 body, takže budeme mať dokopy 3 body. Po prechode tretej úrovne získame 3 body, takže už budeme mať 6 bodov. Vytvorte nový program skore_hry.c, ktorý pomocou príkazov printf() a cyklu vypíše, ako sa zvyšuje skóre po prechode každou úrovňou. Začiatok výpisu vyzerá takto:

     Po levele 1 bude tvoje skore 1 bodov.
     Po levele 2 bude tvoje skore 3 bodov.
     Po levele 3 bude tvoje skore 6 bodov.
     Po levele 4 bude tvoje skore 10 bodov.
     ...
    

    Aké bude skóre po prechode desiatou úrovňou?

  2. Majme pole so 7 prvkami {2, 4, 6, 3, 1, 7, 9}. Vypíšte prvky poľa od posledného po prvý.

  3. Napíšte program na vytvorenie “QR” kódu. Použite napríklad znak s ascii kódom 219.

  4. Prepíšte predchádzajúci program tak, aby ste použili maticu na uloženie “QR” kódu.

Práca s reťazcami

  1. Vytvorte program, ktorý načíta a vypíše reťazec znakov.

  2. Vytvorte program, ktorý zistí koľkokrát sa v reťazci opakuje znak zadaný používateľom.

  3. Naprogramujte program, ktorý zistí dĺžku reťazca.

  4. Zistite, či je slovo isogram. Isogram je slovo alebo fráza, kde sa neopakujú písmená, opakovanie medzier a pomlčiek je povolené. Príklady isogramov:

     lumberjacks
     background
     downstream
     six-year-old
    
  5. Napíšte program, ktorý zistí, či sú dva reťazce znakov rovnaké, alebo nie.

-
Copyright © 2008-2024 Miroslava Valíková